پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thu 16 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار یکشنبه ۹ آبان ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۷:۵۶:۵۰

با معرفی فناوری جدید به صنعت نفت جهان
حذف باکتری‎های ناشی از عملیات شکاف هیدرولیکی امکانپذیر شد

باشگاه خبری فراساحل: حذف باکتری‎های مخرب ناشی از عملیات شکاف هیدرولیکی چاه با معرفی فناوری جدید شرکت «ودرفورد» امکانپذیر شده است. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از شانا، پژوهشکده ازدیاد برداشت از مخازن نفت و گاز در گزارشی درباره این فناوری عنوان کرده است: ایجاد شکاف هیدرولیکی یکی از روش‎های افزایش ضریب بازیافت در مخازنی با تراوایی پایین است؛ اما پس از ایجاد شکاف و بازگشت سیال پایه آبی شکاف هیدرولیکی، مقداری باکتری در چاه باقی می‎ماند. آژانس حمایت از محیط زیست آمریکا این محصول را بدون خطر و سازگار با محیط زیست معرفی کرده است.

بر اساس این گزارش، از آن‎جا  که حضور این مواد می‎تواند باعث بروز مشکلات جدی مانند خوردگی، ایجاد گاز ترش و کاهش تراوایی شود و همگی این عوامل کاهش تولید را به همراه دارند، شرکت «ودرفورد» با معرفی محصولی به نام «کلیین شور دی اکسید کلر CIO٢» به صنعت نفت، قادر به حذف این باکتری‎ها شده است.
این محصول نسبت به انواع مشابه خود قدرت پاک کنندگی بالاتری دارد و در غلظت‎های پایین‎تری نسبت به مواد مشابه استفاده می‎شود. این موارد منجر به کاهش هزینه‎های عملیاتی و کاهش اثر این مواد بر PH سیال شکاف می‎شود؛ همچنین باعث کاهش ذرات جامد محلول در آب و اکسید شدن آلاینده های مضر مانند سولفید، منگنز و آهن خواهد شد و در نتیجه آسیب‎دیدگی سازند و بهبود تراوایی را در اطراف دهانه چاه کاهش می‎دهد.



  کد خبر : 2661
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :